Na této stránce jsou uvedeny vzorové zdrojové kódy, které zajišťují běžné náležitosti pythonovského programu. Přidávám je až poté, co je probereme ve škole.
Tento program využívá knihovnu GTK a kreslí uživatelské rozhraní podle souboru "gui.xml", který lze navrhnout v programu glade. (Viz též instalace.)
V případě, že byste na něm něčemu nerozuměli, určitě mi pište e-mail. (Konstrukci s klíčovým slovem "lambda" ještě probereme.)
#!/usr/bin/env python #coding:utf8 ## důležité: určuje kódování souboru; nutno zvolit cp1250 nebo utf8 dle editoru import sys, gtk class Main: def __init__(self): ## Vytvoření widgetů a přidání obsluh událostí podle Glade self.builder = gtk.Builder() self.builder.add_from_file(sys.path[0] + "/" + "gui.xml") self.builder.connect_signals(self) self.w("window1").connect('destroy', lambda w: gtk.main_quit()) # zavření okna -> ukončení programu self.w("window1").show_all() def w(self, widgetname): """Pomůcka pro stručný přístup k widgetům""" return self.builder.get_object(widgetname) ## Odsud obsluhy událostí def myerr(exc_type, exc_value, tb): import traceback; traceback.print_exception(exc_type, exc_value, tb) raw_input() # smažte pro výpis chyby bez pozastavení; přejmenujte na input() v pythonu3 sys.excepthook = myerr # úprava výpisu chyb, aby se program pozastavil po výpisu MainInstance = Main() # inicializace hlavní třídy programu gtk.main() # program čeká na události, které vyvolá uživatel