Stáhněte si data.zip se soubory.
Je tam pár obrázků s rozměry 64x64 k volnému použití a pár zvuků. Více zvuků do hry můžete stáhnout např. z http://www.freesound.org.
#!/usr/bin/env python #coding:utf8 ## důležité: určuje kódování souboru; nutno zvolit cp1250 nebo utf8 dle editoru import os, sys, random import pygame from pygame.locals import * if not pygame.font: print 'Warning, fonts disabled' if not pygame.mixer: print 'Warning, sound disabled' def load_image(name, colorkey=None): """ Pomůcka k načtení obrázku """ image = pygame.image.load(os.path.join('data', name)).convert() image.set_colorkey(image.get_at((1,1)), RLEACCEL) return image, image.get_rect() class Player(pygame.sprite.Sprite): """moves a Player on the screen, following the mouse""" def __init__(self, my_image): pygame.sprite.Sprite.__init__(self) #call Sprite initializer self.image, self.rect = load_image(my_image+'.png', -1) def update(self): "move the Player based on the mouse position" pos = pygame.mouse.get_pos() self.rect.midtop = pos ## Inicializace programu pygame.init() screen = pygame.display.set_mode((640, 480)) pygame.display.set_caption('Hra') pygame.mouse.set_visible(0) ## Příprava kreslicí plochy background = pygame.Surface(screen.get_size()) background = background.convert() background.fill((255,255,255)) Player1 = Player("gordon") allsprites = pygame.sprite.RenderPlain((Player1)) clock = pygame.time.Clock() while 1: clock.tick(25) for event in pygame.event.get(): if event.type == QUIT: sys.exit(0) elif event.type == KEYDOWN: if event.key == K_ESCAPE: sys.exit(0) if event.key == K_s: ## Při stisku tlačítka "s" zobrazí skóre font = pygame.font.Font(None, 25) text = font.render("Score: 0:0", 1, (10, 10, 10)) textpos = text.get_rect(centerx=background.get_width()/2) background.blit(text, textpos) ## Taky můžeme hýbat hráčem, ale to teď dělá myš #Player1.rect.midtop = (Player1.rect.midtop[0]-10, Player1.rect.midtop[1]) #print Player1.rect.midtop elif event.type == MOUSEBUTTONDOWN: pass ## akce při stisku myši elif event.type == MOUSEBUTTONUP: pass ## akce při puštění myši allsprites.update() screen.blit(background, (0, 0)) allsprites.draw(screen) pygame.display.flip()